Wanneer moet je op vakantie de Alarmcentrale bellen?
Je kunt de Alarmcentrale van je reisverzekering om verschillende redenen bellen behalve voor hulp bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeval of als je door plotselinge ziekte of een sterfgeval in de familie naar huis wilt. Naast noodsituaties kun je bij de Alarmcentrale ook terecht voor hulp en advies. Ze helpen je bijvoorbeeld bij het vinden van een betrouwbare arts, of adviseren naar welk ziekenhuis je het beste kunt gaan in het buitenland. Ze helpen ook bij het blokkeren van een verloren bankpas.
Om gemaakte kosten vergoed te krijgen is het in bepaalde gevallen noodzakelijk om van de Alarmcentrale vooraf toestemming te krijgen voor het maken van kosten. Het gaat hierbij onder andere om:
• vervoer per ambulance, taxi, ambulance-vliegtuig of een ander, niet openbaar vervoermiddel;
• het uitvallen en/of huren van een vervoermiddel;
• extra terugreiskosten naar Nederland;
• vervangend verblijf;
• een ernstig ongeval;
• ziekenhuisopname;
• overlijden
In deze gevallen moet direct de Alarmcentrale gebeld worden, de verzekeringsgegevens dien je dan bij de hand te hebben ook bij twijfel bel je de Alarmcentrale!
En heb je nog geen (doorlopende) reisverzekering? Bel ons even!